Pętle indukcyjne
zmieniają indukcyjność pola elektromagnetycznego pod wpływem znajdujących się nad nią pojazdów. Pętle umieszcza się się na stałe w podłożu, a w zależności od ich obwodu i kształtu możliwa jest realizacja różnych zadań, do których konieczna jest detekcja pojazdów.
Produkowane przez MR Project pętle indukcyjne charakteryzują się indukcyjnością od 60 do 300 µH, czyli optymalną dla detektorów indukcyjnych produkcji Swarco Traffic.
Uwaga:
Zbrojenia w podłożu zmniejszają czułość pętli indukcyjnej. Im mniejszy jest odstęp ułożonej pętli od zbrojenia, tym mniejsza jej czułość. Szyny, wsporniki, kraty i inne konstrukcje stalowe również należy traktować jako zbrojenie. W miarę możliwości już w fazie planowania należy zapobiegać oddziaływaniu zbrojenia.
Równie ważne jest zachowanie odpowiedniej odległości pętli od elementów grzewczych, gdyż w momencie załączenia tych elementów generowane jest silne pole elektromagnetyczne, które również może spowodować zakłócenia w pracy przyłączonego do pętli detektora indukcyjnego.
W większości sytuacji pętle indukcyjne układa się w kształcie kwadratu lub prostokąta. Pętle instaluje się w betonie i asfalcie w rowkach o następujących wymiarach: głębokość 40-70 mm, szerokość 8-9 mm. Nie należy przekraczać wskazanych wymiarów, ponieważ powoduje to niepotrzebne i kosztowne zużycie materiałów wypełniających, np. mas zalewowych.
Następnie szczeliny z ułożonymi w nich pętlami wypełnia się masą zalewową, dwuskładnikową płynną żywicą poliuretanową, która po utwardzeniu pozostaje elastyczna i zachowuje odporność nawet na niskie temperatury.
Instalacja pętli indukcyjnych pod kostką brukową:
Pętle osadza się w warstwie piasku pomiędzy dolną warstwą żwiru a płytkami chodnikowymi. Zalecane i wskazane środki zabezpieczenia pętli to wykorzystanie plastikowych korytek kablowych, w których pętle należy unieruchomić za pomocą odpowiednich materiałów, dzięki czemu unikamy przemieszczania się pętli pod wpływem ciężaru pojazdu. Do unieruchamiania pętli polecamy masy zalewowe MR Project.
Wymiary standardowych pętli indukcyjnych dostępnych w MR Project.
1. Pętla indukcyjna o obwodzie 6 m (TE-PI_0605)
- Kabel połączeniowy o długości 5 m,
- 3 zwoje, indukcyjność 65 µH ± 20 %
2. Pętla indukcyjna o obwodzie 6 m (TE-PI_0615)
- Kabel połączeniowy o długości 15 m,
- 3 zwoje, indukcyjność 65 µH ± 20 %
3. Pętla indukcyjna o obwodzie 12 m (TE-PI_1215)
- Kabel połączeniowy o długości 15 m,
- 3 zwoje, indukcyjność 130 µH ± 20 %
4. Pętla indukcyjna o obwodzie 21 m (TE-PI_2115)
- Kabel połączeniowy o długości 15 m,
- 3 zwoje, indukcyjność 230 µH ± 20 %
5. Pętla indukcyjna o obwodzie 6 m (TE-PI_0605_4S)
- Kabel połączeniowy wykonany z przewodu sygnałowego o długości 5 m,
- 4 zwoje, indukcyjność 120 µH ± 20 %
6. Pętla indukcyjna o obwodzie 6 m (TE-PI_0610_4S)
- Kabel połączeniowy wykonany z przewodu sygnałowego o długości 10 m,
- 4 zwoje, indukcyjność 120 µH ± 20 %
7. Pętla indukcyjna o obwodzie 6 m (TE-PI_0615_4S)
- Kabel połączeniowy wykonany z przewodu sygnałowego o długości 15 m,
- 4 zwoje, indukcyjność 120 µH ± 20 %
Wszystkie pętle przeznaczone są do wypełniania rowków na zimno.
Przewody doprowadzające można samodzielnie skracać, ale nie wolno ich sztukować, ponieważ może to spowodować nieskuteczną detekcją .
Inne wymiary (zarówno obwodu, jak i przewodu podłączeniowego) dostępne są na zamówienie.